Tradycyjne metody, takie jak promocja stron, reklamy telewizyjne i reklamy w czasopismach, nie pozwalają śledzić sukcesu Twojej reklamy. Nie jest to skuteczny model dla właścicieli firm. Reklamy internetowe umożliwiają śledzenie od początku do końca. Analytics informuje właścicieli firm, ile razy reklama została umieszczona i ile osób ją zobaczyło. Zapewnia właścicielom firm współczynnik klikalności (CTR), który mówi im, ile razy reklama została otwarta. Stamtąd analityka witryny może powiedzieć, jak długo dana osoba przebywała w witrynie i śledzić liczbę sprzedaży.
Właściciele firm, dla których promocja stron może być szansą na zaistnienie, mogą brać pod uwagę zarówno CTR, jak i konwersje sprzedaży, aby dostroić reklamy. Jeśli wiele osób kliknie reklamę, ale jej nie kupi, oznacza to problem z językiem, wyglądem lub ceną witryny. Jeśli nie ma wielu kliknięć reklamy, ale każdy, kto klika, kupuje, właściciel firmy chce rozważyć przetestowanie innych reklam, aby sprawdzić, czy mogą one zwiększyć ruch, który prowadzi do sprzedaży. Opłacalne kampanie testów dzielonych Testy podzielone obejmują dwie różne strategie reklamowe i porównują wyniki.
Ten proces jest również nazywany testem A/B, podczas którego porównuje się wyniki reklamy A z reklamą B. Różnica między tymi dwiema reklamami może wynikać z prostej wersji stylu reklamy, aby zobaczyć, która z nich przyciąga więcej uwagi. W teście można również przyjrzeć się nieco innym informacjom demograficznym lub nieco zawężonym lub rozszerzonym informacjom o konsumentach docelowych do których ma być skierowana promocja stron www.